Bieruński Sznupok

Bieruński Sznupok 2019

31.08.2019
boisko Unii w Bieruniu Starym

O co w tym chodzi?

Tym razem chcemy zaproponować zupełnie nową formułę aktywnego wypoczynku i ciekawej zabawy. Zapraszamy do udziału w Pieszo-Rowerowym Rajdzie na Orientację „Bieruński Sznupok 2019”. Będzie to połączenie biegu lub jazdy na rowerze z nawigacją w terenie. Zadaniem uczestników jest odnalezienie w dowolnej kolejności wszystkich punktów kontrolnych zaznaczonych na mapie i ustawionych w terenie. Mapę otrzymuje się tuż przed startem. Wygrywa ten, kto ukończy wyścig w najkrótszym czasie, odnajdując przy tym wszystkie punkty kontrolne. To zupełnie nowa formuła zawodów i świetna okazja, by sprawdzić zarówno swoją kondycję jak i orientację w terenie.

Zawody odbędą się 31 sierpnia 2019 a miejscem startu i mety będzie stadion Unii Bieruń Stary. Przygotujemy jedną trasę biegową i dwie trasy dla rowerzystów. Na najlepszych czekają medale, puchary i nagrody.

 

Jakie trasy?

Trasa piesza TP 15 :
dystans:  15 km (+/- 1500m) 
liczba punktów kontrolnych –  6
limit czasu  – 5 godzin.
 
Trasa rowerowa  TR 25: 
dystans:  26 km (+/- 2000m)
liczba punktów kontrolnych  – 10
limit czasu – 4 godziny.
 
Trasa rowerowa  TR 40:
dystans:  43 km  (+/- 3000m)
liczba punktów kontrolnych  – 16
limit czasu – 6 godzin.
 
 
 
 
 
 
 
 

Punkty kontrolne:

Oznakowane za pomocą biało – pomarańczowych lampionów z przywiązanymi preforatorami. Zaliczenie punktu kontrolnego będzie polegać na stawieniu się osobiście na danym punkcie, przedziurkowaniu karty startowej w miejscu znajdowania się numeru odpowiadającego punktowi kontrolnemu.

Przy pięciu punktach będzie można złapać beboka – czyli odgadnąć zagadkę, a odpowiedź wpisać pod odpowiednim punktem kontrolnym.

Kolejność zaliczania punktów kontrolnych jest dowolna.
Uwaga!
W przypadku braku punktu kontrolnego należy taki fakt zgłoście niezwłocznie Obsłudze Biura Zawodów i wpisać na karcie startowej „brak punktu”

Długość tras liczona jest według przejezdnych/przebieżnych elementów liniowych istniejących na mapie.
 
Na każdej z tras należy odnaleźć wszystkie punkty kontrolne i złapać beboka, ale można zebrać tyle na ile straszy sił i czasu (by zostać sklasyfikowanym wystarczy zaliczenie 1 punktu kontrolnego i oddanie karty startowej).
 
Uwaga na limit czasu! Za każde rozpoczęte 5 minut  po limicie czasu, odejmowany będzie 1 punkt kontrolny.
Uczestnicy, którzy nie będą chcieli lub nie będą mogli kontynuować rajdu, powinni poinformować o tym fakcie Organizatora.
 
Trasy są proste nawigacyjnie, poprowadzone m.in. duktami leśnymi, asfaltami, chodnikami,  ścieżkami rowerowymi, a zaznaczone na mapie obiekty kontrolne zlokalizowane są w łatwych do odnalezienia miejscach. Jest to doskonała okazja do poznania interesujących miejsc w Powiecie Bieruńsko-Lędzińskim. Polecana jest całym rodzinom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z turystyką krajoznawczą i rajdami na orientację.
 

Kto może stratować?

Każdy – bez względu na wiek i kondycję. Zarówno ci, którzy pragną sprawdzić wydolność swojego organizmu, jak również ci, którzy po prostu chcą aktywnie i ciekawie spędzić czas na łonie przyrody. Można startować solo, w parach lub większych grupach. Trasy są tak przygotowane by przejechać czy przejść mógł je każdy.
 

Co warto zabrać ze sobą ?

Na wszystkich trasach:

– telefon komórkowy z numerem podanym w zgłoszeniu,

– długopis lub marker – by wykreślić choćby szkic na mapie przed startem oraz do wpisania nazwy beboka – TO DODATKOWE  PUNKTY,
– kompas, który ułatwi orientacje w terenie jak się trochę zagubicie w lesie,
– zapas picia, bo zapowiada się gorący dzień – jednak w pakiecie startowym dostaniecie produkty od sponsorów (firmy DANONE i napoje MASPEX-u) ale może to być za mało,
– wygodne buty, które sprawdzą się zarówno w błocie jak i na asfalcie,
– odzież ochronna w razie zmiany pogody – BYDZIE PIYKNIE!
 
Na trasach rowerowych dodatkowo:
– rower co najmniej trekkingowy (NIE ELEKTRYCZNY)
– zestaw naprawczy do roweru i człowieka.
– kask
– mapnik.
 
Uwaga!
Posiadanie urządzeń z GPS do odnajdywania punktów kontrolnych będzie karane dyskwalifikacją.
 
 

Opłaty startowe:

 
Na trasie pieszej -TP15 we wszystkich kategoriach obowiązują następujące opłaty za udział:
25 zł – do piątku 23 sierpnia 2019 r włącznie,
30 zł – do środy 28 sierpnia 2019 r włącznie,
35 zł – od czwartku 29 sierpnia opłata dokonywana wyłącznie w Biurze Zawodów.
 
Trasy rowerowe TR25 i TR40:
30 zł – do piątku 23 sierpnia 2019 r włącznie,
35 zł – do środy 28 sierpnia 2019 r włącznie,
40 zł – od czwartku 29 sierpnia opłata dokonywana wyłącznie w Biurze zawodów,
 
Uwaga PROMOCJA 50%:
– młodzież od 13 do 16 roku życia (rok ur. 2006 – 2003),
– rodziny posiadające ogólnopolską Kartę Dużej Rodziny,
– rodziny posiadające kartę wydaną w ramach bieruńskiego programu „Rodzina Trzy Plus”,
– osoby posiadające bieruńską kartę „Aktywni Seniorzy 60+”
UWAGA – ulgi się nie sumują, zawodnicy kwalifikujący się do więcej niż jednej ulgi
przed dokonaniem wpłaty wybierają najkorzystniejszy wariant.
Bezpłatnie – dziewczęta i chłopcy do 12 lat (rocznik 2007 i młodsze)
 
Opłata startowa może być dokonywana w formie przelewów na konto: CREDIT AGRICOLE 14 1940 1076 3081 6934 0000 0000 (Za dzień zapłaty uznaje się datę zaksięgowania środków na rachunku bankowym Organizatora) oraz gotówkowo w Biurze Zawodów.
 
Uwaga!
Pełne świadczenie zagwarantowane jest dla pierwszych 150 uczestników, którzy zarejestrują się i wniosą opłatę startową, zgodną z cennikiem. Dla pozostałych uczestników organizator zapewni świadczenia w miarę możliwości organizacyjnych.
 

Co, gdzie, kiedy?

30 sierpnia 2019 (piątek):
od 17.00 do 19.00 – zapisy w Biurze Zawodów
31 sierpnia 2019 (sobota):
od 8.00 do 10.00 – zapisy w Biurze Zawodów,
10.10 – odprawa techniczna dla uczestników trasy pieszej TP15,
10.25 – rozdanie map,
10.30 – start uczestników TP15,
10.40 – odprawa techniczna dla uczestników obu tras rowerowych TR25, TR40,
10.55 – rozdanie map,
11.00 – wspólny start uczestników TR25, TR40,
15.00 – 16.00 – ceremonia wręczenie nagród zwycięzcom, losowanie upominków
wśród wszystkich uczestników.
UWAGA – w losowaniu upominków wezmą udział wszyscy uczestnicy bez względu
czy w momencie losowania będą na mecie, czy jeszcze na trasie.
 
 
 
 
 

Relacja fotograficzna zrobiona przez Pawła Święsa:

 

 
 
 

Dla tych ciekawskich mapa trasy wszystkich punktów. Do przejechania w najkrótszym czasie:

Sponsorzy

Regulamin

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem.