25 sierpnia obfitował w Bieruniu w wiele ciekawych wydarzeń. Nasz III wyjazd z cyklu WYCIAGNIJ ROWER Z PIWNICY konkurował z XIV Dożynkami Województwa Śląskiego i odpustem w kościele p.w. św. Bartłomieja. Mimo to miłośnicy dwóch kółek i aktywnego wypoczynku nie zawiedli i znaleźli czas, by wspólnie pojeździć na rowerze. Spotkaliśmy się tradycyjnie o 14.00 na starobieruńskim rynku, zastawionym odpustowymi straganami, pełnym przechodniów i rozentuzjazmowanych dzieci. Przed startem był oczywiście czas na małe zakupy. Zosia zaopatrzyła się w lalkę-wróżkę, która przejechała całą trasę w tylnej kieszonce koszulki rowerowej.
Podczas naszego III spotkania mieliśmy okazję przejechać „trasę turystyczną” III Bieruń Bike Maratonu (31 sierpnia 2013 rusza kolejna, III edycja Bieruń Bike Maratonu). Następnie naszą dwudziesto-paro osobową grupą ruszyliśmy z bieruńskiego rynku w stronę Stadionu Unii Bieruń Stary dalej jechaliśmy: drogą ERG-owską, wałem przy rzece Mlecznej, ul. Łysinową i Marcina, następnie Groblą dalej ścieżką rowerową aż do ul. Borowinowej, tam przejechaliśmy Chełmeczki. wróciliśmy na drogę ERG-owską, gdzie jeden z naszych uczestników wyjeżdżając z drogi szutrowej zauważył, że złapał gumę. Dzięki Jadzi, która zaopatrzona była w zapasową dętkę w odpowiednim rozmiarze i sprawnym serwisie dokonanym przez Edwarda błyskawicznie udało nam się ruszyć w dalszą drogę do Świerczyńca, skąd po krótkim odpoczynku, uzupełnieniu płynów i chwili na luźne rozmowy wróciliśmy do Bierunia i zakończyliśmy nasz wyjazd. Trasa tego wyjazdu w większości zlokalizowana była w Bieruniu i ku zaskoczeniu uczestników, w większości mieszkańców Bierunia i jego najbliższej okolicy, poprowadzona „nowymi” i bardzo ciekawymi ścieżkami.
Okazuje się, by aktywnie i ciekawie spędzić czas na rowerze wcale nie trzeba nigdzie daleko wyjeżdżać – tym razem poznawaliśmy urokliwe zakątki Bierunia jeżdżąc bardzo atrakcyjnymi, polnymi i leśnymi drogami.
Cieszymy się, że mogliśmy pokazać uczestnikom naszych wyjazdów wiele ciekawych miejsc zlokalizowanych na terenie powiatu bieruńsko-lędzińskiego. Terenów dostępnych na każdym rowerze (nawet składanym w 5 sekund) i w każdym wieku (od niemowlaka-8miesięcy do starszaka-60lat). Miejsc zlokalizowanych w promieniu ok. 15 km od bieruńskiego rynku. I co ważne, miejsc, w które bezpiecznie można dojechać całymi rodzinami – bo staraliśmy się jeździć ścieżkami rowerowymi, łatwymi polnymi i leśnymi drogami oraz mało uczęszczanymi asfaltowymi.
Mamy nadzieję, że cele, które sobie założyliśmy, udało nam się do tej pory zrealizować.